No_Fear_rd1_strategy

Velkommen d’herre, så er vi vist ved at være klar til kampstart.

I skal nu:

  1. downloade Vassal
  2. hente shards of the throne modulet under “modules” - gå ind under t og så kommer det under twilight imperium
  3. i Vassal skal i “open module” (det i har hentet under 2))
  4. downloade den vedhæftede fil
  5. åbne shardsmodulet i Vassal og klik på “load saved game” og åbne det i downloaded under 4)
    VIGTIGT når i åbner spillet første gang skal i vælge et player number
    p1=David
    p2=Joen
    p3=Sune
    p4=Peter

Tag jer ikke af de P-numre der står rundt på kortet, det er bare mig der har f***** rundt

Racerne blev fordelt som følger
David er Xxcha
Joen er Sol
Sune er Muaat
Peter er Saar

det skulle være til at finde ud af ellers må I skrive

Ny fil, alle har fået navn, undtagen Joen (jeg kom til at slette muligheden og gad ikke lave resten om :slight_smile:)

Sådan skriver i jeres træk

En gennemgående ting som I skal starte og slutte jeres post med er CCTAP. Det er et redskab til at alle kan følge med i hvor mange counters, TG og kort hver spillervhar og bruger.
CCTAP fortæller hvor mange counters mm I har, CC er de felter til commandcounters, T er Tradegoods (TG) A er actioncards (AC) og P er political cards (PC)
alle starter med: CCTAP: 2/3/3-0/0/2
2 counters i Strategy Allocation(SA), 3 i fleet supply(FS) og 3 i command pool (CP), 0TG, 0AC og 2PC

Jeres posting skal se sådan ud:

Race
CCTAP inden I gør noget
Handling( aktivere et system med det der følger/ spille AC/ transfer action/ spille strtegycard/pass)
CCTAP efter i er færdige

Når bygger skal I angive hvilke planeter i tapper og hvad I køber ind, så alle kan se det går op.

Brug følgende forkortelser når i rykker og bygger

groundforce GF
Fighter FF
Destroyer DD
Cruiser CA
Carrier CV
dreadnaught DN
Flagship FLS
Mecanized Unit MU
Space Dock SD
PDS

PlagerDK checking in. Glæder mig til at se kortet (det kan jeg ikke på ipad)! Sikker på kristobal har forberedt noget spændende til os :smiling_imp:
Good game
Have fun

Så er knallertJohnny også på banen!!

The human race will spread throughout the galaxy like a cancer!!

Du trækker dem hen på det deck der ligger i øverste venstre hjørne (promissary notes) og så væk igen, så skulle de gerne vende sig.

Husk I skal ikke gemme noget når I har været inde og kigge og det eneste I skal rykkerundt med er det der er i jeres “private area”

Muaat klar til start “gamemechanics” !?..;-)

Sune

Super. Nu venter vi bare på David. Jeg glemte at skrive at man skal slutte hver tur med at skrive hvem der er den næste. Husk at når vi spiller med 2 SC, så er det det kort med det laveste nummer der bestemmer turnorder. Dvs. den der har Leadership har altid første tur, ligegyldigt hvad det andet SC er.

btw: hvis I er i tvivl om hvad jeres AC og PC kan, så bare send mig en PM

[size=150]Xxcha up!![/size]

Xxcha
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Select Strategy card 4: Production
CCTAP 2/3/3-0/0/2
over and out

ps - er det rigtigt forstået at man kun kan se overskriften på political cards?
Og findes der i givet fald et referenceredskab?

/David

jep, det er rigtigt. Der er en side, men den er nede pt. og jeg ved ikke om den kommer op igen. Send mig en PM med titlerne, så skal jeg uddybe :slight_smile:

[size=150]Sol/Joen up[/size]

SOL
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Select Strategy card 2: Diplomacy
CCTAP 2/3/3-0/0/2

Next: MUAAT

Muaat
cctap 2/3/3-0/0/2
select strat… :Leadership.
cctap 2/3/3-0/0/2

next Clan of Saar

Lidt flere regler:
Man har 24 timer til at sabotere et AC ( gælder ikke weekend)

Alle har 10 min fortrydelsesret til deres træk så giv det tidsrum inden I poster efter hinanden…ellers fanger bordet, når en anden har postet… Det kan derfor være en god ide at gøre en modstander opmærksom på at man vil angribe/target med AC, inden man rent faktisk gør det, hvis man vil give ham muligheden for at gøre noget for at undgå at være målet.
Har man lavet et træk og der ikke er sket noget derefter, men man har overskredet de 10 min, så kan man altid spørge om det er o man gør noget andet, men bare een siger nej, så er der lukket…men vi taler om indenfor nogle timer efter posting.

GM har final say on All rulings!

Vær opmærksom på at der er vendt et Public Objective…og at Saar SD ikke kan blockades - hvis de er alene med enemy ships, så bliver de automatisk ødelagt. Saar SD’s er units, de er IKKE ships, dette gælder i alle henseende (kort, combat mm.)

Status
Xxcha - Prod
Sol - Diplo
Muaat - Leadership
Saar- …

Når Saar har valgt er det Xxcha igen og vi tager runden een gang til
Når alle har valgt, så opdatere jeg boardet og Muaat starter Action Phase

[size=150]Saar up![/size]

Clan of Saar
cctap 2/3/3-0/0/2
Select: tech
cctap 2/3/3-0/0/2

Xxcha up!

Liste over political cards (shattered)
vapaa-ajattelijat.net:8080/d … ical+Cards

Siden indeholder også andre interessante ressourcer, fx action cards
Plager

Xxcha
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Select Strategy card 5: Trade (tror jeg den hedder - sider ved min arbejdscomputer…)
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Next: Sol

Jep, den hedder Trade III.

Følgende SC er tilbage

Assembly II
Warfare II
Bureaucracy

Når Muaat har valgt får Saar det sidste kort og vi er klar til runde 1

[size=150]Sol up[/size]

SOL
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Select Strategy card 6: Warfare
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Next: Muaat

Hey gentz.
jeg venter lige med mit “move” til i morgen formiddag, håber det er ok

Sune

No problem :slight_smile: