No_Fear_rd1_strategy

rykker sendt til SOl

Ingen gode undskyldninger denne gang ud over, at Vassal er holdt op med at sende mig mails :frowning:

Undskyld I har måttet vente på mig, håber GM har brugt tiden på familien i stedet.

Sol passer på sec.

Muaat Tech 2nd

cctap: 3/5/4 - 2/5/5
use 2nd. tech. buy XRD transporter. pay with - Muaat HS, Cormund, 1TG and 1 discount from Vega Minor = 8
cctap: 2/5/4 - 1/5/5

Saar up for Tech, then Muaat action

Husk de aktive love vedr tech! Kan ikke huske hvad de hedder, da jeg stadig ikke kan flippe kort i Vassal, men er ret sikker på et af dem gav klækkelig (OP!) discount, hvis man køber samme som primary…?

Saar CCTAP 2/5/2-10/3/0. Mangler 1TG på kortet

Saar tech 2nd
CCTAP 2/5/2-10/3/0
Køber Cybernetics for 7 (1 tech discount). Endelig blir de gamle jagerbombere udskiftet med topmoderne droner!
Betaler med en blanding af planeter og TG. Nøjagtig fordeling må vente til imorgen når jeg kommer på vassal :confused:
Cctap 1/5/2-10/3/0

Godt husket og korrekt! Det er gratis hvis man køber det samme som “active player” - så Muaat får XRD for 0!

Muaat er klar når Saar har betalt

Men der var jo også den anden lov om at betale 2 extra, men jeg kan ikke huske din ruling om det?

tech er generalt 2 dyrere pga lov, men gratis hvis du tager den samme som Active Player pga anden lov

Saar tapper Zohbat(3), Resculon(2), Xxehan(1) og bruger 1TG. Køber Cybernetics

CCTAP 2/5/2-9/3/0

Next: Muaat (you’re welcome! :slight_smile: )

He He…takker :smiley:

så kunne jeg faktisk godt bruge en extra tech… “Deep Space cannon”. Hva’ sir’ i til det ? jeg accepterer hvad flertallet beslutter.
jeg ved det er lidt sent, men jeg kunne ikke huske loven om gratis Tech…;-), kun den om +2. og jeg kan heller ikke vende mine kort !

Jeg mener vi plejer at spille med at kun Primary kan købe to tech, så jeg mener no can do

Jep, man kan kun købe een Tech på secondary

Jeg vil forsøge at nå en opdatering af kortet i aften…Muaat har preordered, så Sol kan godt gøre sig klar!

allrightythen… t’was worth atry 8)

Muaat action (preorder)

cctap: 2/5/4 - 1/5/5
activate “the Nexus” - move from Quann 1CV, pick up 1GF from Cormund, land on Mallice.

  • move from Quann 1 DD, pick up 1 diplomat from MR, land on Mallice.
    claim Mallice and artifact

cctap: 2/5/3 - 1/5/5

Map updated

Sol up next


GM todo:
exhaust Mallice

Spiller peacefull annexation på Mecatol med Diplo

That’s just oh so wrong on sooooo many levels… O well…
Diplo 2nd

Muaat:
Saar:
Xxcha:

Muaat

cctap: 2/5/3 - 1/5/5
use diplo 2nd. - tap Bellatrix and Vega Minor = 3 influence - peacefully annex Rarron from sol.
cctap: 1/5/3 - 1/5/5

Next: Saar

NB - i shattered empire rules står der under beskrivelsen af diplo II at kortet ikke kan bruges til at annektere MR (s14)

Hehe, du er virkelig ikke glad for det træk, hva’? ;)