No_Fear_rd1_strategy

Muaat up next!

Muaat

cctap: 0/5/1 - 1/4/5
activate Rarron/Qucen’n system
move from Tsion/Bellatrix system 1CV, 4FF and 1MU
initiate space battle - no retreat, no surrender, no AC - casualty order - FF, FF, FF, FF and (heaven forbid) CV
initiate invation on Qucen’n

cctap: 0/5/0 - 1/4/5

next: [size=150]Sol[/size]

Muaat
CV@9 2
4FF@9: 8 7 9 7 (1hit)

Sol
CV@9: 4

Muaat tager planeten

Sol up next

CCTAP 1/5/3 - 4/3/4
activate A wormhole flytter destroyer fra HS
CCTAP 1/5/2 - 4/3/4

Saar pass
Xxcha pass

[size=150]Muaat up[/size]

Muaat

cctap: 0/5/0 - 1/4/5
activate Bureaucracy - top two PO cards + 1CC
cctap: 0/5/1 - 1/4/5

anyone up for 2nd. ?

next: Sol

Saar: Nope - ingen counters

New PO:
I won two spacebattles in two diffrent systems against at least 3 opposing ships - 2VP

Secondaries
Saar - no SA
Xxcha - no SA ( I think)
Sol - ?

Sol up next.
Update af kort kommer i aften.

Sry, vi er allerede gået på sommerferie, så jeg har været væk i weekenden og igår. Nu er resten af familien sendt sydpå indtil torsdag, så nu har jeg fået tid til at kigge på dette.

Jeg melder pass.

Jeg har en enkelt counter til rådighed men passer også på sec.

Så er det kun Muaat tilbage. Kan du klarer den uden Update?

GG WP!! :stuck_out_tongue:

Muaat preorder:
Activate neutral planet next to Cormund
Move in CV+CA+MU from HS
Take the planet

then pass

Ready for Status Phase

Muaat preorder
Claim: I control 11 planets outside my HS for 3VP
[size=150]Muaat har dermed 10VP
Game over !
Muaat Wins !!
Tillykke til Sune !!!
[/size]

Tak for spil, godt holdt ud alle mand…det var knap 9mdrs hårdt arbejde, men jeg er frisk på at gøre det igen… :slight_smile:

Jeg skal nok lave et ordentligt recap i løbet af de næste par dage :slight_smile:

Congrats Sune. Det var sgu i orden spillet!
Men hvorfor spillede du leadership så tidligt i runden? Hvis du havde ventet, kunne du have tvunget mig til at passe. Men det var også spas på denne måde - så fik jeg i det mindste luftet mine fighters mod WS (og jeg som var rystende nervøs for en friendly fire! :smiley:)
Jeg er også frisk på en endnu en omgang. Jeg synes det er fedt med Vassal fremfor real time fordi der er mere tid til at overveje sine træk og ingen dumme fejl pga. træthed. Jeg har haft mange gode løbeture, hvor jeg har grublet over mit næste move! :slight_smile:
God sommer boys!
Cmdr. Plager

Lige en final update. så vi kan se hvordan det hele endte :smiley:

Tak :slight_smile:
Fordi jeg på det tidspunkt troede at WP I status phase gik efter speaker, og ikke efter initiative :blush:. Hvilket betød at jeg skulle have de 11 planeter, inden jeg kunne bruge bureaucracy.
Der var mange hvis’er for mig I runde 6, jeg havde en ven I din fjænde (Xxcha), men Sol var jo et total “wildcard”, jeg håbede han ville gå efter PO’s, selv om han må havde vist at spillet ville slutte senest I starten af runde 7.
Jeg sagde jo til dig det ville blive op af bakke, da du var ude forbi :wink: , mebn det lykkedes, så tak for Kudos.

S.

Jeg synes nok også at nogle af Xxcha’s moves var lidt mystiske… I min analyse var det nu Sol - aka “the wildcard”, der var afgørende for turen. Jeg tænkte jo nok Sol havde et ønske om at tilbageerobre dobbeltplaneterne ved MR, men det kunne åbenbart ikke vente til runden efter som anmodet :slight_smile: HVIS han havde ladet sig lokke med TG og hvad jeg ellers smed efter ham, så havde der pludselig stået 2 mercs, 1 cruiser og en destroyer og banket på Cormund og dens 2 kritiske GF + jeg havde kunnet discarde 1 Muaat AC. Det ville vist have gjort avs!? :wink:
Men som du siger er der mange “hvis’er”. Efter jeg havde “forpasset” chancen for at tage artifact på Nexus i den foregående runde, var jeg dog rimelig sikker på at Muaat nok skulle tage sejren hjem. Og så var det jo bare sjovt at du trak spændingen lidt ud med det tidlige Leadership play :mrgreen:

Ja jeg burde virkeligt have gjort noget mere for at stoppe Muaat - den tager jeg på min kappe :smiley:
Regner med du hentyder til assembly - der regnede jeg med at Sol ville stemme den hjem og således kunne jeg
forhindre ham i at få de ekstra to GF’ere - sådan gik det ikke, men som prinsegemallen siger: c’est la vie!
Jeg syntes det var lidt sent at forhandle efter at jeg havde afgivet stemmer.

Tror ikke jeg er TI3 på vassal igen. Syntes det var alt for langt og kompliceret til at det rigtigt fungerer for mig.
Ting som jeg normalt bare hurtigt ville spørge andre om ved bordet skulle slås op i diverse regelbøger etc. Det mindede bare lidt for meget om arbejde.

Hertil skal ligges at jeg allerede efter tredje runde er uden nogensomhelst chance for at vinde; så er de ni måneder spillet varede
bare for lang tid (hvilket jo er min egen skyld). Det gør det stadig interessant at se hvad i andre laver, men mangler lige som en raison d’etre for min egen fraktion så mine løbeture røg hurtigt ud i at tænke på sex i stedet for.

Har tidligere spillet Chaos in the Old World og Diplomacy per e-mail med stor glæde. Førstnævnte er meget kortere og det andet meget enklere regelmæssigt - det er mine bud på hvorfor det fungerede bedre for mig.

Er dog på ingen måder brændt ud på den taktile udgave af TI3, så inviter du bare løs til det.

mvh David

LOL - det lyder sgu fornuftigt!!
David, du skal faktisk have den største ros for at holde ud, da du stort set var ude af spillet fra runde 2 og jeg synes godt nok de andre kørte hårdt på - var det 3 eller 4 runder uden Trade - flot holdt ud, det betyder meget at vi fik gennemført spillet!

Du havde vist flere måder at stoppe Muaat på, men forstår da godt du ikke gjorde det - det ville jo bare give sejren til Saar som på ingen måder har gjort livet lettere for dig :slight_smile: jeg er sikker på at din timing med technology var lige det Muaat skulle bruge, for at kunne nå det han skulle og du havde da vist også et AC, der kunne have sendt The Embers ud i kulden…men det er jo nemt at være bagklog som GM hvor man kender alles kort mm.

Det lyder godt! Med en ekstra i familien, kan jeg dog se at der bliver lidt længere mellem snapsene her den næste tid - det bliver vist noget med at finde en babysitter til den store og så afholde slaget hos Peter?

SOL
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Select Strategy card 6: Warfare
CCTAP 2/3/3-0/0/2
Next: Muaat